| أول رد من «عبد العظيم» على مزاعم ثراءه بعد واقعة الفلوس دي حلال «فيديو»

لم يتخيل «عبد العظيم»، صاحب مقولة «الفلوس دي حلال»، أن يتصدر حديث رواد السوشيال ميديا في غضون أيام قليلة، إثر تداول مقطع فيديو مؤثر لحديثه مع أحمد رأفت، مذيع الشارع، خلال برنامج «جبر الخواطر».

أول رد لـ«عبد العظيم» على مزاعم ثراءه

وخطف «عبد العظيم»، أنظار الجميع بعد ظهوره للمرة الأولى بعد مزاعم ثراءه مع أحمد رأفت، قائلا: «الحمد لله، سافرت للخارج واشتغلت عادي وربيت عيالي ودخلتهم كلهم كليات، وعيالي كبروا وأنا كبرت وقعدت في البيت».

وعن سر مقولة الفلوس دي حلال، رد «عبد العظيم» قائلا: «الفلوس دي كتير وجايه بالساهل، وأنا اتعودت الفلوس بجيبها بالشقى والتعب، علشان كده خوفت تكون حرام»، مضيفًا: «دي حاجة من ربنا لا منك ولا من غيرك، وسبحان الله ربنا شهرني، أنا طول عمري هنا وفي شغلي بالسعودية مبطلعش من بيتي».

أول رد من «عبد العظيم» على مزاعم ثراءه بعد واقعة الفلوس دي حلال

ونفى «عبد العظيم» ادعائه التمثيل أو أن لديه أملاك تجعله غني، قائلا: «طيب وإيه اللي يجبرني إني اصطنع، مفيش أملاك ولا حاجة، البيت اللي في المنيب أنا شاريه من تعب شغلي».

اقرأ أيضًا.. رجل يزعم ثراء «عبدالعظيم» صاحب واقعة الفلوس دي حلال.. ورد صادم من ابنه

وعبر «علي»، نجل الحاج عبد العظيم، عن فخره بوالده: «طبيعي أكون فخور بيه، لأنه بيتحرى الحلال واتربينا على إيديه على كده، أخوه الكبير كان إمام مسجد، فمتربي من صغره على كده، مش بيفوت فرض للصلاة».