بالفيديو – أسما شريف منير توجه رسالة باكية لمتابعاتها

نشرت الإعلامية وخبيرة التجميل أسما شريف منير على حسابها الخاص بـ”إنستغرام” مقطع فيديو ظهرت في في عدة لقطات وهي تبكي، وجهت من خلاله رسالة لمتابعاتها تحكي فيها عن عدة مواقف تعرضت لها تسببت في بكائها وخرجت منها قوية، مؤكدة لهن أن كل الأحزان التي تمر بالإنسان لابد أن يأتي وقت وتختفي لتعود بعدها متماسكة قوية.

وقالت أسما تعليقاً على الفيديو: “خليكي قوية.. متعيطيش.. امسكي نفسك.. كفاية نكد.. لازم تباني قوية، مش بحب أبين ضعفي لحد، امسحي دموعك.. ديماً لازم نبين أحاسيس غير اللي جوانا عشان نبان أقوى ومحدش يستغل ضعفنا، مع إن العياط فرج، وبيخلص الروح من المشاعر السلبية، بعديها الواحد بيحس براحة، بيقلل من الضغط النفسي، لما تحسوا إنكم عايزين تعيطوا متمسكوش نفسكم، أنا صورت نفسي عشان أرجع للوقت ده وأحمد ربنا وقت الفرج.

وأضافت: “ربنا أنعم علينا بنعمة النسيان، وقت الزعل بنكون حاسين إنها النهاية لكل حاجة حلوة.. إن مع العسر يسرا، دايماً بعد فترة صعبة ربنا بيسهلها من عنده، عالم بعباده ورحيم علينا، لازم نحترم مشاعرنا ونعيش كل لحظة ونتعلم منها ونقدرها.

وتابعت: “كل حاجة بتهون وبتبقى أحسن، أي حد زعلان دلوقتي أنا بقلك أهو اللي جاي والله أحسن والوقت الوحش هيعدي بس افتكروا تحمدوا ربنا ساعتها وعلي طول، وبجد الاستغفار له سحر رهيب حقيقي بيريح، بحبكم ووالله اللي جاي كله خير من عند ربنا، بكره قريب”.

وكانت أسما قد أعلنت منذ فترة انفصالها عنزوجها الفنان محمود حجازي بعد عامين من الزواج، ونشرت على خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابها على “إنستغرام” صورة كشفت فيها خبر الانفصال.