| يوتيوبر مصري يحذر من جسم مخيف في أحد الشوارع: عفريت واقفلي «فيديو»

حالة من الذعر شعر بها اليوتيوبر المصري الشهير أيمن مصطفى، أثناء مروره بأحد الشوارع بسبب رؤيته لجسم غريب الشكل على أحد المطبات الصناعية الموجودة بالشارع.

وعبر اليوتيوبر أيمن مصطفى، عن غضبه من الجسم الغريب الموضوع في وسط الطريق، قائلا: «هو فيه إيه يا جماعة، بأمانة ربنا، فيه إيه اللي بيحصل، يعني الأخ مشكورا اللي بيحذرنا فيه مطب أو حفرة يعني فيه بدائل حط جردل أو علم لكن متحطلناش المنظر ده».

وأضاف اليوتيوبر: «محسسني إن فيه عفريت واقفلي في نص الشارع خايف أخش الشارع بقالي ساعة واقف بفكر وألف حوالين نفسي في الميدان، بحاول أشوف إيه اللي بيحصل ده مين اللي بيبصلي ده، ليه نعمل في بعض كده طيب مش داخل الشارع ده».

أول رد من يوتيوبر شهير على فرض الضريبة

وجدير بالذكر أن أيمن مصطفى، كان أول يوتيوبر شهير يرد على قرار فرض الضريبة على اليوتيوبرز بشكل كوميدي، خلال شهر سبتمبر 2021، حيث قام حينها تداول صورتين للبروفايل الشخصي لحسابه الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، قبل وبعد القرار، حيث غير وظيفته بعد القرار إلى مساعد شيف.

وظهر الحساب الشخصي لليوتيوبر قبل القرار، مدون عليه في خانة الوظيفة «بلوجر على تطبيق فيس بوك»، وبعد القرار تم تحويلها إلى «مساعد شيف عمومي»، معلقا على الصورة: «مش أنت صانع محتوى؟ وربنا ما حصل أنا صانع فهلوةه».